کتاب «تحول در عصر فضای مجازی» منتشر شد

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تحول در عصر فضای مجازی» نوشته سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام و با همکاری انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی به چاپ رسید.

این کتاب در زمینه ماهیت، بنیان‌های تحول و حوزه‌های بنیادین تحول در فضای مجازی نگاشته شده است.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: «فضای مجازی با شتاب شگرف و رو به تزایدی در حال بسط و گسترش بوده و تمام ساحات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زندگی بشر را درنوردیده است، به طوری که هر روز بخش بزرگی از زیست انسانی را در خود فرو می‌برد و حیات متفاوت و جدیدی به آن می‌دهد. با این حال این تحول آن چنان تمامی ارکان جامعه کنونی را متحول و دگرگون کرده است که می‌توان سخن از شکل گیری عصر و تمدن نوینی به میان آورد که برآمده از همگرایی فناوری‌های نوظهور، افق جدیدی را برای جوامع معاصر گشوده است. افقی به طور مرتب و مستمر باید از طریق نهادهای علمی و سیاست گذار مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.»

نگارنده این کتاب معتقد است: «فضای مجازی با ویژگی‌های خود نظیر شبکه‌ای شدن، هوشمند شدن، خدماتی شدن، زمان‌مندی و مکان‌مندی، فشردگی زمانی و مکانی، ۳۶۰ درجه‌ای شدن، مجازی شدن، اطلاعاتی و داده بنیاد شدن، سکویی شدن، کالایی شدن، زیست بوم انسان و اشیا، همگرایی ابزارها، برخطی دائم و … موجب ظهور شکل جدیدی از نهادهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، حقوقی و سیاسی شده است به طوری که هر کدام از این نهادها امروزه با پدیده‌ها و مسائلی روبه رو هستند که تا پیش از این، نظریه‌پردازان و سیاست‌گذاران نسبت به آن‌ها درک و فهمی نداشتند. در این میان مسئله‌ای که اهمیت مطالب مذکور را در زمینه فضای مجازی، دو چندان می‌کند مسئله «حکمرانی» است. امروزه با بسط و گسترش فضای مجازی نه تنها حکمرانی بر فضای مجازی بسیار دشوار و پیچیده شده، بلکه حکمرانی کشورها نیز به طور عام با موضوعات و مسائل جدیدی روبه رو شده است. با توجه به این مطلب، یکی از پدیده‌های مهمی که گسترش فناوری تأثیرات زیادی بر روی آن داشته است، نظام حکمرانی در کشورهاست.»

در این نوشتار که در سه فصل تنظیم شده است، تلاش شده تا ابتدا ماهیت و بنیان‌های تحولات در عصر فضای مجازی مورد مداقه قرار بگیرد، سپس تغییرات گسترده در هر یک از حوزه‌های تحولی از جمله فناوری، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع، آموزش، بهداشت و درمان، کشاورزی، حقوق و مقررات، امنیت و دیپلماسی و روابط بین الملل مورد تحلیل و بررسی قرار داده شود و در نهایت به تحولات حکمرانی به مثابه اساسی‌ترین مسئله پیش روی کشورها درعصر فضای مجازی پرداخته شود.

کتاب «تحول در فضای مجازی» در ۱۳۲ صفحه و با قیمت ۳۰,۰۰۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان این حوزه و فعالان عرصه مطالعات فضای مجازی قرار گرفته و از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام راهی بازار نشر دانشگاهی شده است.

114
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });