نگرانی نمایندگان آمریکا از خریدهای انحصارطلبانه فیس بوک

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، خرید اینستاگرام توسط فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ با پرداخت یک میلیارد دلار یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه بود. نمایندگان کنگره در این زمینه به نامه‌هایی اشاره کردند که میان مدیران ارشد شرکت فیس‌بوک رد و بدل شده و در آنها به ضرورت خنثی سازی رقبای بالقوه فیس‌بوک اشاره شده بود. در یکی از این نامه‌ها دیو ونر مدیر امور مالی فیس‌بوک استراتژی فیس‌بوک در این زمینه را به تصرف زمین توصیف کرده است.

زاکربرگ خود در یکی از ایمیل‌های ارسالی به همکارانش تصریح کرده ما همیشه باید تمامی استارت اپ های رقیب خود را خریداری کنیم. البته هنوز مدتی زمان می‌برد که بتوانیم گوگل را بخریم. مدتی بعد که محتوای این ایمیل به رسانه‌ها نشت کرد زاکربرگ تبادل چنین ایمیلی را رد کرد و آن را یک شوخی توصیف کرد. وی در جلسه استماع کنگره نیز نگارش چنین ایمیل‌هایی را رد کرد.

در جریان برگزاری این جلسه پرامیلا جایاپال نماینده دموکرات واشنگتن از استراتژی فیس‌بوک برای کپی برداری از اپلیکیشن‌های رقیب انتقاد کرد و نحوه تعاملات تند وی با کوین سیسترام مؤسسان و مدیران عامل اولیه اینستاگرام را زیر سوال برد. وی در این مورد پرسید: آیا فیس‌بوک هرگز در زمان تلاش برای خرید شرکت‌های رقیب آنها را به کپی برداری از محصولاتشان تهدید کرده یا خیر؟ زاکربرگ در پاسخ این موضوع را رد کرد.

این نماینده همچنین به سابقه تهدید و پیگرد قضائی اسنپ چت توسط فیس‌بوک اشاره کرد و افزود فیس بوک برای کنترل انحصاری بازار فناوری از تاکتیک‌های غیرمنصفانه استفاده می‌کند که زاکربرگ اقدامات این چنینی و مکالمات تند و تهدیدآمیز با مدیران شرکت‌های رقیب را رد کرد.

جایاپال در ادامه گفت: فیس‌بوک با گردآوری و بررسی داده‌های ما کاربران، درآمد کسب می‌کند و از این اطلاعات برای جاسوسی از رقبا و کپی کردن و خرید رقبا و نابودی آنها استفاده می‌کند. زاکربرگ از قدرت فیس‌بوک برای تهدید رقبای کوچک‌تر و تضمین تداوم این مسیر استفاده کرده است. این تاکتیک‌ها باعث تقویت تسلط فیس‌بوک و استفاده از این تسلط به شیوه‌هایی مخرب شده است. مدل مورد استفاده فیس‌بوک جلوی پیشرفت و موفقیت شرکت‌های نوپا را می‌گیرد و به دموکراسی آسیب می‌زند.

در این جلسه در مورد خریدهای انحصارطلبانه دیگر شرکت‌ها مانند گوگل و آمازون نیز پرسش‌هایی مطرح شد. به عنوان مثال می‌توان به خرید شرکت تبلیغات آنلاین دابل کلیک توسط گوگل در سال ۲۰۰۷ و خرید خرده فروشی دیاپرز توسط آمازون اشاره کرد.

110
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });