تجهیزات فناوری اطلاعات باید از رده کالاهای لوکس خارج شوند

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا طلایی در نشست کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی با انتقاد از قرار گرفتن تجهیزات فناوری اطلاعات در حوزه کالاهای وارداتی لوکس، از متولیان حوزه فناوری اطلاعات خواست تا دستورات رئیس جمهور برای حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و توسعه فناوری اطلاعات را به عنوان برنامه کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه نکته مهم این است که دستگاه‌های دولتی باید از دستورات رئیس جمهور مبنی بر توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور پیروی کنند، ادامه داد: متولیان و تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران دولتی، از جمله وزارت صمت، وزارت ارتباطات و وزارت ارشاد باید با توجه به رهنمودهای رئیس جمهور، تصمیم‌های مناسبی در این خصوص بگیرند.

طلایی با اشاره به اینکه در ایران هنوز هم تجهیزات فناوری اطلاعات در چارچوب کالاهای لوکس تلقی می‌شوند و این در حالی است که در هیچ کشوری در دنیا دیگر به این کالاها به عنوان کالای لوکس و تجملی نگاه نمی‌کنند، گفت: فناوری اطلاعات  به عنوان موتور متحرک، می‌تواند به رشد و توسعه اقتصاد کمک کند و پایه و زیرساخت اقتصاد دانش‌بنیان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه فناوری اطلاعات در حوزه های مختلفی از تجهیزات پزشکی گرفته تا هوا فضا، دخیل و غیرقابل چشم‌پوشی است. اما علی‌رغم این اهمیت، هنوز واردات کالاها و تجهیزات مربوط به فناوری اطلاعات در رده کالاهای آرایشی- بهداشتی کالای لوکس و تجملی تلقی می‌شود.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران با اشاره به دستور تازه رئیس جمهور برای ورود شرکت‌های فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دیجیتال به بورس گفت: برای تأمین مالی از طریق بازار سرمایه طبق هماهنگی که اتاق بازرگانی با بورس داشت، پنجره واحد تأمین سرمایه از طریق بورس راه‌اندازی شده‌است. کسانی که بخواهند به بورس وارد شوند و از طریق این بازار افزایش سرمایه بدهند، می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

طلایی از تلاش نمایندگان مجلس برای تصویب قانونی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: طرحی در مجلس ارائه شده و کمیسیون دانش‌بنیان اتاق بازرگانی در حال رایزنی برای پیشبرد آن است. موضوع این طرح راهکارهای تسهیل جهش تولید در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است که توسط تعدادی از نمایندگان مجلس تهیه شده‌است.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران با بیان اینکه پروانه تولید نرم‌افزار، یکی از موضوعاتی است که مورد توجه کمیسیون فاوای اتاق ایران قرار دارد، با اشاره به تعداد ناچیز شرکت‌های تولیدی فعال در این حوزه گفت: در حال حاضر ۲۰۰ شرکت در سراسر کشور از پروانه بهره‌برداری تولید نرم‌افزار استفاده می‌کنند. این تعداد پروانه نسبت به کل فعالان حوزه ICT در کشور بسیار ناچیز است. در پی این هستیم که از طریق فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات، با وزارت صنعت، معدن و تجارت رایزنی کنیم تا تعداد بیشتری از فعالان اقتصادی را به سمت تولید نرم‌افزار هدایت کنند.

وی تأکید کرد: نکته مهم این است که با توجه به نرخ برابری ارز، ایران مزیت بسیار بالایی در صادرات محصولات مختلف به ویژه نرم‌افزارها، خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد که با ارزبری کم می‌تواند ارزآوری بالایی برای اقتصاد کشور و فرصت‌های شغلی زیادی در را ایجاد کند.

طلایی گفت: نرخ ارز قطعاً در بخش تولید ما تبعات بسیار زیادی دارد و عملاً تولید کنندگان حوزه فناوری اطلاعات نمی‌توانند با وضعیت بی‌ثباتی در بازار ارز، برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته‌باشند و برای تأمین تجهیزات مورد نیازشان برای تولید با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند.

109
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });