بازی کودکانه عامل افشای اطلاعات ۲۳ میلیون نفر

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، بازی وبکینز در سال ۲۰۰۵ عرضه شد و کاربران با انتخاب نام کاربری و کلمه عبور وارد آن می‌شوند و بازی یادشده را اجرا می‌کنند.

این بازی یکی از محبوب ترین بازی‌های آنلاین کودکان است که در یک دهه اخیر میلیون‌ها کاربر داشته و از نظر میزان محبوبیت بعد از بازی باشگاه پنگوئن‌های شرکت دیزنی در رتبه دوم است.

هکری که به پایگاه داده این بازی دسترسی یافته اطلاعات هک شده را در یک فروم مشهوری آنلاین هکری منتشر کرده است. حجم مجموع این اطلاعات بیش از یک گیگابایت است و حاوی نام کاربری و کلمه عبور ۲۲ میلیون و ۹۸۲ هزار کاربر سایت یادشده است. البته کلمه عبور این افراد با الگوریتم MD۵-Crypt رمزگذاری شده است.

این سرقت اطلاعات در اوایل ماه آوریل رخ داده و به نظر می‌رسد نقص امنیتی در نرم افزار اس کیو ال عامل موفقیت هکر مذکور بوده است. هکر مذکور به آدرس‌های ایمیل والدین کودکان کاربر این بازی نیز دسترسی یافته است.

116
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });