هدست واقعیت افزوده به کمک نابینایان می آید

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، محققان مایکروسافت در یک پروژه جدید نمونه اولیه از یک هدست واقعیت افزوده جدید ساخته اند که به افراد دچار اختلالات بینایی کمک می کند، گفتگو و محاوره را ردیابی کنند.

این طرح که «پروژه توکیو» نام دارد، با استفاده از هدست واقعیت افزوده هولولنز، سرنخ های صوتی به فرد نابینا می دهد تا او بتواند افراد مختلفی که در یک گروه صحبت می کنند و همچنین مکان نشستن آنها را شناسایی کند.

 قابلیت مذکور در هدست با یک نوتیفیکیشن صوتی فعال می شود و هنگامیکه فردی به سمت شخص دارای هدست نگاه می کند، روشن می شود تا توجه فرد نابینا به مکالمه جلب شود.

تمام اصوات مربوط به این سیستم طوری طراحی شده اند تا اطلاعات را منتقل کنند بنابراین هنگام شناسایی بلندگویی که ۵ فوت با فرد نابینا فاصله دارند، نوتیفیکیشن صدای آرامی تولید می کند به طوریکه گویی این سیگنال از فاصله ۵ فوتی می آید.

همچنین ویژگی دیگری در هدست به فرد نابینا کمک می کند تا با استفاده از سیگنال صوتی زاویه سرش را با جهت نگاه فردی که حرف می زند هماهنگ کند.

این پروژه در سال ۲۰۱۶ میلادی شروع شد. در این زمان محققان مایکروسافت با گروهی از ورزشکاران انگلیسی  شرکت کننده در پاراالمپیک ریودوژانیرو همکاری کردند.

 سطح بینایی این ورزشکاران  متفاوت بود و محققان متوجه شدند آنها در فرودگاه و فضاهای عمومی دیگر در سفر با چالش هایی روبرو می شوند.

در حال حاضر  پروژه توکیو فقط یک نمونه اولیه است و هنوز هیچ برنامه ای برای عرضه عمومی آن  اعلام نشده است.

105
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });