سیستم عامل فیس بوک به جنگ اندروید می‌رود

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرست پست، قرار است از سیستم عامل اختصاصی فیس بوک در هدست های واقعیت مجازی اوکیولس این شرکت و نیز نمایشگر هوشمند پرتال برای تماس‌های ویدئویی استفاده شود.

فیس بوک طراحی سیستم عامل اختصاصی خود را به مارک لوکوفسکی سپرده که در گذشته از مدیران ارشد مایکروسافت بوده و از جمله طراحان سیستم عامل ویندوز ان تی هم محسوب می‌شود.

هنوز مشخص نیست این سیستم عامل چه ویژگی‌ها و چه امکاناتی دارد، اما با توجه به استفاده اوکیلس و پرتال از اندروید، گوگل قادر به کنترل سخت افزارهای مورد استفاده فیس بوک است و این شرکت از چنین مسأله‌ای خرسند نیست.

اندرو بوسورث مدیر بخش سخت افزار فیس بوک هم قبلاً گفته بود در آینده ممکن است فیس بوک از سخت افزارهایی استفاده کند که وابسته به نرم افزارهای تولیدی گوگل نباشند. وی افزوده بود: ما نمی‌توانیم به رقبایمان در بازار اعتماد کنیم و باید به خودمان متکی باشیم.

فیس بوک به دنبال عرضه عینک‌های واقعیت افزوده و دستیار صوتی اختصاصی خود نیز هست و از همین رو بدیهی به نظر می‌رسد که بخواهد از اتکای خود به سیستم عامل‌های اپل و گوگل تا حد امکان بکاهد.

126
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });