رشته «بازی‌سازی رایانه ای» به زودی راه‌اندازی می‌شود

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

دکتر جواد راستی در گفتگو با خبرنگار مهر، پیرامون فعالیتهای این مرکز گفت: نحوه فعالیت در این مرکز به این شکل است که ابتدا، تیمهای برخوردار از ایده برای کسب و کار، با مراجعه به مرکز، در قالب یک هسته فن آور، درخواست خود را ارائه می دهند که پس از بررسی و درصورت پذیرفته شدن ایده شان، بعنوان هسته فن آور و دوره پیش رشد، وارد مرکز و در ان مستقر می شوند.

رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان افزود: از میان شرکتهای دانش بنیان، یکی در حوزه های بیومکانیک و دیگری در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارد و پروتز زانو تولید می کند.

وی افزود: یکی دیگر از شرکت ها در حوزه تولید کود گیاهی، یک شرکت در حوزه تولید محصولات متنوع مثل دستگاه شستشوی شیمیایی، رنگ مورد استفاده در صنایع دستی، ماده مورد استفاده در لامپهای ال ای دی و ... و شرکت دیگر نیز در حوزه تولید ربات برای توانبخشی عصب پا، فعالیت دارند.

راستی به فعالیت شرکتهای این مرکز در حوزه صنایع خلاق نیز اشاره کرد و گفت:  ۲ شرکت صنایع خلاق داریم یکی در حوزه آموزش اقتصاد و مدیریت استراتژیک بازی برای کودکان و دیگری در حوزه تولید بسته های خلاقیت و رباتیک فعال هستند.

وی با بیان اینکه مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان در تلاش است تا با تاسیس شتاب دهنده ها و ایجاد کانونهای کارآفرینی در داخل دانشگاه، بتواند این مرکز را گسترش دهد، اظهار داشت: هدف ما از این کار، ارائه خدمات بیشتر  از  حضور شرکت ها در نمایشگاه ها و نیز تدارک نظارت و راهنمایی حرفه ای و منتورشیپ (Mentorshio)  یا به عبارتی مشاوره و مربیگری، بمنظور افزایش ارزش حضور شرکت ها در این مرکز است.

راستی با اشاره به پیشینه طولانی دانشگاه اصفهان در حوزه بازیهای رایانه ای اشاره کرد و ادامه داد: چندسالی است که در حوزه بازیهای رایانه ای فعالیت خود را جدی تر کرده ایم و آن را توسعه دادیم و در همین راستا، یک مرکز بازیهای رایانه ای را از سال ۹۵ راه اندازی و امسال نیز برای گسترش بیشتر آن، مرکز نوآوری صنایع سرگرمی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد.

رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان افزود: این مرکز از امکانات بسیار خوبی در حوزه ساخت بازیهای رایانه ای، از جمله امکانات مجهز در بخش رندرفارم –Renderfarm (شبکه‌ای از کامپیوترها برای رندر کردن تصاویر خلق شده به وسیله کامپیوتر)، سایت حرفه ای برای آموزش و تولید انیمیشن، استودیوی حرفه ای صدابرداری، آزمایشگاه های تخصصی مثل آزمایشگاه واقعیت مجازی، آزمایشگاه بوردگیم -  Board game ( بازیهای رومیزی)، آزمایشگاه تست بازی برخوردار است.

وی از دانشگاه اصفهان بعنوان پیشتاز حوزه بازی در میان دانشگاه های کشور یاد کرد و با بیان اینکه این دانشگاه تقریبا قطب بلامنازع آموزش، پژوهش و کارآفرینیِ حوزه گیم در ایران به شمار می رود، افزود: از سال ۹۴ کنفرانس بازیهای رایانه ای در دانشگاه اصفهان برگزار می شود که امسال پنجمین دوره آن را در پیش داریم. همچنین کارگاه ها و دوره های مختلفی را در حوزه بازی برگزار می کنیم.

رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان در ادامه به تدوین سرفصل های دروس رشته کارشناسی طراحی و تولید بازی های رایانه ای در دانشگاه اصفهان اشاره کرد و گفت: اکنون مراحل تصویب این رشته در وزارت علوم در حال انجام است. ضمن اینکه مراحل تدوین دوره کارشناسی ارشد بازی سازی نیز بصورت مشترک بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه کیم یانگ کره جنوبی در دست اجرا است. 

وی همچنین اظهار داشت: یک آزمایشگاه مجهز بازی های جدی در دانشگاه اصفهان برپاست و در آن، بازی هایی نه با هدف سرگرمی، بلکه به منظور آموزش و درمان ساخته می شود تا مثلا با استفاده از بازی، روند درمان و آموزش را که معمولا خسته کننده است، جذاب تر کنند.

87
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });