بازی موبایلی ابتلا به آلزایمر را آشکار می‌کند

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک تایمز، این بازی که Sea Hero Quest نام دارد، حجم قابل توجهی داده در اختیار محققان می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توانند در آینده روش‌های جدیدی برای مداوای این بیماری از بین برنده حافظه انسان بیابند.

درمان افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند بسیار دشوار است و هر چه سریع‌تر ابتلای آنها به این بیماری کشف شود، احتمال درمان موفق تر افزایش می‌یابد.

پژوهشگران در سال‌های اخیر از روش‌های مختلفی برای شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به آلزایمر استفاده کرده‌اند. یکی از تازه‌ترین روش‌های مورد استفاده برای این کار اجرای بازی Sea Hero Quest است که موضوع آن هدایت یک کشتی کوچک از میان موانع مختلف دریایی و رسیدن به نقطه هدف از مسیر از قبل تعیین شده است.

محققان مدعی هستند داده‌هایی که از طریق اجرای این بازی در عرض دو دقیقه جمع آوری می‌شود معادل ۵ ساعت داده‌ای است که از طریق بررسی‌های آزمایشگاهی به دست آید. میزان اجرای بازی از زمان عرضه تا به حال برابر با ۱۱۷ سال بوده که به معنای ۱۷۶۰۰ سال اطلاعات تحقیقاتی در مورد بیماری آلزایمر است.

کاربران باید برای کسب موفقیت کوتاه‌ترین راه را برای رسیدن به مقصد از میان موانع پیدا کنند. شیوه مسیریابی افرادی که در ابتدای ابتلاء به آلزایمر هستند بدتر و ضعیف‌تر از افراد عادی است و همین مساله به شناخت دقیق‌تر مشکلات آنها کمک می‌کند.

96
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });