نرم‌افزار شبیه‌ساز ماهواره بومی سازی شد

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان نیک پی، مدیر پژوهشکده سامانه های ماهواره پژوهشگاه فضایی ایران امروز در مراسم رونمایی از سامانه نرم افزاری شبیه ساز ماهواره، همزمان با افتتاح آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی، اظهار داشت: استفاده از نرم افزارهای شبیه ساز ماهواره ای در جهت تحلیل عملکرد از ابتدای فعالیت برای طراحی و ساخت ماهواره، مورد نیاز است.

وی گفت: سامانه نرم‌افزاری شبیه‌ساز ماهواره یک بسته نرم‌افزاری است که امکان بررسی جامعی از طراحی و شرایط عملکرد زیرسیستم‌های ماهواره ای را برای مهندسان و محققان حوزه فضایی به منظور صحه‌گذاری تهیه ماهواره فراهم می‌کند.

نیک پی صحت‌سنجی سطوح زیرسیستم ها و سیستم های سامانه‌های فضایی و زمینی را در طول عملکرد ماهواره از لحظه پرتاب تا پایان ماموریت و نیز بررسی عملکرد هر زیر سیستم به صورت مستقل را با هدف مواجهه با خطاهای احتمالی از جمله اهداف این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: سامانه طراحی شده قادر به تعیین و کنترل وضعیت و موقعیت تخمین‌گر مدار، حسگرها، عملگرها و الگوریتم‌های کنترل وضعیت سامانه های ماهواره ای است.

دراین مراسم حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز با اشاره به مشکلات ارزی و تامین تجهیزات، راه اندازی «آزمایشگاه سازگاری الکترومغناطیسی بخش فضایی کشور (‌EMC ) » در دوران تحریم را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و گفت: با طراحی و توسعه آزمایشگاه تخصصی EMC گامی مهم برای رفع نیازهای ضروری فعالیت های فضایی کشور برداشته شده است.

وی با اشاره به انجام و اتمام این پروژه در ایام تحریم، تاکید کرد: با تمام مشکلات ارزی و تامین تجهیزات،  با پیگیری وزیر ارتباطات و تلاش متخصصان پژوهشگاه فضایی این پروژه به بهره برداری رسید.

صمیمی خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر افتتاح آزمایشگاه مرجع سازگاری الکترومغناطیسی ( EMC) از دو دستاورد محققان این پژوهشگاه که شامل سامانه رادیوتلسکوپ و پروژه سامانه شبیه‌ساز نرم‌افزار مداری است، رونمایی شد.

به گفته وی، سامانه رادیو تلسکوپ ابزاری در حوزه نجوم رادیویی است و امکان کشف و جمع‌آوری اطلاعات از منابع رادیویی را فراهم می‌کند.

114
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });