فیس بوک از کودکان کلاهبرداری می کند

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، اسناد داخلی فیس بوک که به عنوان بخشی از یک شکایت گروهی منتشر شده، نشان می دهد این شرکت از بازی کردن کودکان در بخش Facebook games میلیون ها دلار درآمد زایی داشته است. کودکان بدون اطلاع، برای انجام بازی های آنلاین فیس بوک از پول های والدین خود هزینه کرده اند. حال آنکه فیس بوک اقدامات اندکی برای حل مشکل انجام داده است.

این گزارش نشان داده  فیس بوک سال هاست از این موضوع اطلاع دارد که کودکان در این شبکه اجتماعی بازی هایی انجام می دهند و به طور مداوم مقادیر کلانی از پول را صرف بازی هایی مانند Angry Birds، Pet Ville و Ninja Saga  کرده اند. در بیشتر مواقع آنها نمی دانستند با انجام بازی ها باید هزینه ای صرف کنند.

طبق اسناد موجود، فیس بوک در سال ۲۰۱۱ میلادی یک تحلیل داخلی از درآمد بازی های خود انجام داد. این تحقیق نشان داد کودکان بین اکتبر ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۱ میلادی ۳.۶ میلیون دلار صرف بازی های آنلاین فیس بوک کرده اند.

همچنین طبق اسناد موجود در سال ۲۰۱۳ یک نوجوان ۱۵ ساله بدون اطلاع از این روند حدود ۶۵۰۰ دلار صرف بازی های فیس بوک کرده بود اما درخواست او برای بازپرداخت این هزینه رد شده بود.

یکی از اسناد این شکایت کپی از گزارشی است که به کارمندان فیس بوک داده شده است. این مشکل در بخشی به نام «کلاهبرداری دوستانه» مطرح شده است. در این بخش توضیح داده شده چرا مشکل مذکور چالش برانگیز است و چرا کارمندان نباید جلوی آن را بگیرند.

فیس بوک در سال ۲۰۱۱ میلادی متوجه شد ۹ درصد درآمدی که از این طرح به دست می آید، بعدا به کودکان بازپرداخت می شود که دلیل آن درخواست «بازپرداخت هزینه به کارت اعتباری» از سوی والدین بوده است. سند دیگری نشان می دهد میزان بازپرداخت در سال ۲۰۱۴ نیز همان ۹ درصد است. چنین روندی حاکی از آن است که تلاش های فیس بوک برای برطرف کردن این مشکل چندان کارساز نبوده است.

131
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });