سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی از بازی ویدئویی برای پولشویی

به نقل از سایت اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ، فن آوری های نوین :    

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلیت، بازی ویدئویی Fortnite در سال ۲۰۱۸ بیش از ۳ میلیارد دلار درآمد برای طراحانش به ارمغان آورد و بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان بازی مذکور را اجرا کردند. اما Epic Games شرکت سازنده این بازی تنها مجموعه ای نیست که از بازی یادشده منفعت کسب کرده و جنایتکاران دنیای مجازی از ارز مورد استفاده در بازی یادشده موسوم به V-bucks برای پولشویی نهایت استفاده را کرده اند.

سواستفاده از بازی های ویدئویی برای پولشویی پدیده ای تازه نیست و در سال ۲۰۱۳ نیز گزارشی توسط جان لوپ ریشت محقق امنیتی تهیه شده بود دال بر اینکه بازی های آنلاین روز به روز بیشتر برای پولشویی مورد استفاده قرار می گیرند. اما گسترش این پدیده به نگرانی هایی جدی دامن زده است.

جانیان فضای مجازی با خرید ارز V-buck از فروشگاه های رسمی بازی fortnite آنها را به دیگران در بخش غیررسمی وب می فروشند. تحقیقاتی که توسط موسسه امنیت سایبری Sixgill در این زمینه به عمل آمده حاکیست چینی ها، اعراب، اسپانیایی ها، آمریکایی ها، روس ها و برخی افراد دیگر انگلیسی زبان در این زمینه فعال هستند.

موسسه امنیتی Zerofox در سال ۲۰۱۸ موفق به شناسایی بیش از ۵۳ هزار مورد کلاهبرداری در بازی Fortnite شد که اکثر آنها مرتبط با امور مربوط به پولشویی بوده اند. با توجه به اینکه افراد کم سن و سال نیز بازی یادشده را اجرا می کنند، کلاهبرداری هایی از این دست می تواند امنیت شخصی این افراد را هم تهدید کند.

97
0 0

لینک های مفید

طراحی لوگو دراصفهان

بانک اطلاعات مشاغل رایگان
لوازم یدکی جک JAC

کتاب های ادبیات آمریکای لاتین

سنگ چینی

کرم گریم


$(window).load(function () { 'use strict'; function activeStickyKit() { $('[data-sticky_column]').stick_in_parent({ parent: '[data-sticky_parent]' }); // bootstrap col position $('[data-sticky_column]') .on('sticky_kit:bottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'static'); }) .on('sticky_kit:unbottom', function (e) { $(this).parent().css('position', 'relative'); }); }; activeStickyKit(); function detachStickyKit() { $('[data-sticky_column]').trigger("sticky_kit:detach"); }; var screen = 768; var windowHeight, windowWidth; windowWidth = $(window).width(); if ((windowWidth < screen)) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } // windowSize // window resize function windowSize() { windowHeight = window.innerHeight ? window.innerHeight : $(window).height(); windowWidth = window.innerWidth ? window.innerWidth : $(window).width(); } windowSize(); // Returns a function, that, as long as it continues to be invoked, will not // be triggered. The function will be called after it stops being called for // N milliseconds. If `immediate` is passed, trigger the function on the // leading edge, instead of the trailing. function debounce(func, wait, immediate) { var timeout; return function () { var context = this, args = arguments; var later = function () { timeout = null; if (!immediate) func.apply(context, args); }; var callNow = immediate && !timeout; clearTimeout(timeout); timeout = setTimeout(later, wait); if (callNow) func.apply(context, args); }; }; $(window).resize(debounce(function () { windowSize(); $(document.body).trigger("sticky_kit:recalc"); if (windowWidth < screen) { detachStickyKit(); } else { activeStickyKit(); } }, 250)); });